WITAMY WAS !!!!!

Drodzy uczniowie, kwarantanna kwarantanną, nie ćwiczymy razem w szkole na wuefie, ale ruszać się musimy. To dla naszego dobra i zdrowia.

Pomocne będą poniższe filmiki. Prosimy, zajrzyjcie pod wskazane adresy, z całą pewnością czas poświęcony na ćwiczenia wyjdzie Wam na zdrowie.

TRZYMAJ FORMĘ!!!!!

Pamiętaj!!! Ćwicz w miarę swoich możliwości i zachęcaj innych do aktywności ruchowej.

Kto się nie rusza ten rdzewieje!!!!!

ZE SPORTOWYM POZDROWIENIEM

Nauczyciele WF-u



Szanowni Rodzice, Drodzy Uczniowie


WITAMY NASZYCH DROGICH UCZNIÓW

ĆWICZENIA NA RÓWNOWAGĘ

Dobra równowaga ułatwia wykonywanie wielu zadań, których podejmujemy się na co dzień oraz zapewnia lepszą efektywność przy uprawianiu sportu. Ćwiczenia na równowagę są bardzo proste, można je wykonywać w domu. Na początku mogą sprawiać trudność, ale z czasem, przy systematycznym treningu, zauważycie efekty ćwiczeń.
Równowaga to jedna z podstawowych cech motorycznych człowieka. Jest to zdolność organizmu do utrzymywania ciała w wybranej pozycji, zazwyczaj w warunkach zmniejszonej powierzchni podparcia (równowaga statyczna), a także zachowania określonego położenia podczas różnorodnych działań ruchowych lub po ich zakończeniu (równowaga dynamiczna). Kontrola równowagi odbywa się w oparciu o sygnały docierające z błędnika, narządu wzroku, proprioreceptorów i receptorów dotykowych. Informacje te umożliwiają prawidłowe utrzymanie równowagi, a także orientację w przestrzeni.
Prawidłowa równowaga jest niezbędną umiejętnością do właściwego wykonywania codziennych czynności. Zdolność zachowania równowagi jest przydatna także w każdej dyscyplinie sportu. Takie ćwiczenia nie tylko wzmocni i pomoże ustabilizować mięśnie, ale też pomoże chronić przed kontuzjami.
Swoje bezpieczeństwo Przed wykonywaniem ćwiczeń równoważnych trzeba zadbać i zabrać z najbliższego otoczenia przedmioty, o które moglibyśmy się uderzyć przy ewentualnej utracie równowagi.

Prawidłowa równowaga jest niezbędną umiejętnością do właściwego wykonywania codziennych czynności. Zdolność zachowania równowagi jest przydatna także w każdej dyscyplinie sportu. Takie ćwiczenia nie tylko wzmocni i pomoże ustabilizować mięśnie, ale też pomoże chronić przed kontuzjami.
Swoje bezpieczeństwo Przed wykonywaniem ćwiczeń równoważnych trzeba zadbać i zabrać z najbliższego otoczenia przedmioty, o które moglibyśmy się uderzyć przy ewentualnej utracie równowagi.

PROPOZYCJE ĆWICZEŃ NA RÓWNOWAGĘ
Aby w prosty i skuteczny sposób poprawić swoją równowagę, proponujemy kilka łatwych ćwiczeń:

1. Stań prosto, wzrok skieruj przed siebie. Ugnij jedną nogę i unieś kolano do wysokości bioder. Ramiona możesz rozłożyć na boki. Wytrzymaj w tej pozycji 10 sekund, a następnie zamknij oczy i postaraj się zachować równowagę jeszcze przez 5 sekund. Zrób 3 powtórzenia, po czym zmień nogę.

2. Stań w postawie rozkrocznej, ramiona przenieś w bok. Unieś kończynę dolną tak, by kolanem prawej nogi dotknąć prawego łokcia. Wytrzymaj 10 sekund i wróć do pozycji wyjściowej. Zrób 10-15 powtórzeń i zmień nogę. 

3. Stań prosto, ustaw nogi w pozycji "stopa przed stopą", przenieś proste ręce w bok. Wykonaj 5 kroków w przód, stawiając stopę przed stopą, następnie w tył. Po 2-3 powtórzeniach ćwiczenie powtórz z zamkniętymi oczami. 
 
Zachęcamy do udziału w tej specjalnej domowej wersji wychowania fizycznego!!
Ze sportowym pozdrowieniem



W trosce o Waszą kondycję fizyczna i psychiczną zapraszamy do aktywności w domu.
Na ten trudny i wyjątkowy czas związany z zawieszonym czasem zajęć w szkole, w tym waszą ulubioną lekcję wychowania fizycznego, gdzie dużo się ruszamy, bawimy, wspólnie ćwiczymy i gramy w różne gry zespołowe mamy dla Was propozycję:

Ćwiczymy w miarę swoich możliwości na świeżym powietrzu lub w dobrze wywietrzonym pomieszczeniu. Przypominamy o dbaniu o higienę.

Z sportowym pozdrowieniem
Nauczyciele WF



Aktywność fizyczna jest nieodłącznym elementem każdego dnia, która wraz z prawidłowym odżywianiem pozytywnie wpływają na zdrowie człowieka w każdym wieku.
Aktywność fizyczna to nie tylko ćwiczenia i uprawianie sportu, ale też wysiłek związany z codziennymi czynnościami, np. chodzenie czy jazda na rowerze. Czynności te przyśpieszają pracę serca i oddech, pojawia się też uczucie ciepła. Uprawianie sportu w młodości buduje pozytywne nawyki, które sprzyjają zachowaniu zdrowego stylu życia w późniejszych latach.

Pamiętajmy o aktywności fizycznej w tym trudnym czasie! W ramach lekcji wychowania fizycznego dla uczniów klas IV - VIII proponujemy różnego rodzaju gry min. ruletkę, losowe karty, otwórz okno oraz grę planszową stworzoną przez panią Anetę Ostanek, która pozwoli na wzbogacenie wiedzy w zakresie sportu, jak również zachęci do wykonywania ćwiczeń ogólnorozwojowych w domu.  Wystarczy ją wydrukować i grać w rodzinnym gronie. Jeśli gracz trafił na pole z zieloną strzałką - przesuwa się o kilka pół do przodu, a jeśli trafił na pole z czerwoną strzałką - cofa się na pole, które strzałka wskazuje. Osoba, która pierwsza dotrze na ostatnie pole, a tym samym wygra - w nagrodę może wymyślić dodatkowe zadania ruchowe dla przegranych. Poniżej linki do gier.

Życzymy dużo przyjemności i super zabawy!

Pozdrawiamy,

nauczyciele wychowania fizycznego
Ewa Smolarczyk i Tomasz Markiel.

Strona - WF online w domu - ZAKRĘĆ KOŁEM

GRA PLANSZOWA - WF