Wycieczka klas drugich do Krakowa

W dniu 16.11.2016r. uczniowie z klas drugich wraz z opiekunami udali się na wycieczkę do Krakowa.

O godzinie 7:45 wyruszyliśmy sprzed budynku szkoły w stronę Krakowa. Po przyjeździe pod Wzgórze Wawelskie udaliśmy się na dziedziniec Zamku Królewskiego, gdyż pierwszym punktem naszej wycieczki było zwiedzanie Komnat Królewskich. Przewodnicy w ciekawy sposób opowiadali nam anegdoty i przybliżyli historię tego pięknego miejsca. W Reprezentacyjnych Komnatach podziwialiśmy wielkie sale - Poselską (z rzeźbionymi głowami w stropie) i Senatorską. Zobaczyliśmy również słynną kolekcję arrasów króla Zygmunta Augusta oraz portrety królów.

Po zakończeniu zwiedzania udaliśmy się do ziejącego ogniem Smoka Wawelskiego, gdzie zrobiliśmy klasowe zdjęcia upamiętniające wycieczkę.

Ze Wzgórza Wawelskiego poszliśmy na Rynek Starego Miasta. Podczas spaceru po Rynku wysłuchaliśmy słynnego hejnału, mogliśmy zobaczyć niezmienne symbole Krakowa, takie jak: Kościół Mariacki, pomnik Adama Mickiewicza oraz Sukiennice.

Następnie odbyliśmy niezwykłą podróż w czasie zwiedzając "Podziemia Rynku" znajdujące się właśnie pod Sukiennicami. Na początku naszej podróży obejrzeliśmy znaną krakowską legendę "O Królu Kraku i Wawelskim Smoku". Następnie pan przewodnik opowiadał nam o średniowiecznych sposobach ważenia. Dużą atrakcją była możliwość sprawdzenia ile każdy z nas waży "uncji" lub "grzywien". Wielkie emocje wywołały również zrekonstruowane szczątki ludzkie znalezione w trakcie wykopalisk oraz makieta miasta z XV wieku. Ostatnim punktem wycieczki były pamiątki w Sukiennicach, po zakupie których udaliśmy się do autokaru i wyruszyliśmy w podróż powrotną.

Był to dzień pełen wrażeń, który wzbogacił naszą wiedzę o Krakowie i na pewno długo pozostanie w pamięci wszystkich uczestników wycieczki.